當女生真的很麻煩,雖然我還是以當女生為樂。
我記得我看過一篇文章,內容是這樣的。


-----------以下是內容以下是內容以下是內容以下是內容↓

A little boy asked his mother "Why are you crying?"
一個男孩問他的媽媽:" 你為甚麼要哭呢?"

" Because I'm a woman ," she told him.
媽媽說:" 因為我是女人啊 ."

" I don't understand," he said.
男孩說:" 我不懂.

His mum just hugged him and said, "And you never will "
他媽媽抱起他說:" 你永遠不會懂得 ."

Later the little boy asked his father,
" Why does mother seem to cry for no reason?"
後來小男孩就問他爸爸:" 媽媽為甚麼毫無理由的哭呢?"

" All women cry for no reason," was all his dad could say.
" 所有女人都這樣 ." 他爸爸回答.

The little boy grew up and became a man,still wondering why women cry.
小男孩長成了一個男人,但仍就不懂女人為甚麼哭泣 .

Finally he put in a call to God;and when God got on the phone ,
he asked ," God , why do women cry so easily?"
最後,他打電話給上帝;當上帝拿起電話時,他問道:" 上帝,女人為甚麼那麼容易哭泣呢?"

God said:" When I made the woman she had to be special.
I made her shoulders strong enough to carry the weight of the world;
yet , gentle enough to give comfort "
上帝回答說:"當我創造女人時,讓她很特別.
我使她的肩膀能挑起整個世界的重擔;並且,又柔情似水

" I gave her an inner strength to endure childbirth and
the rejection that many times comes from her children "
我讓她的內心很堅強,能夠承受分娩的痛苦和忍受自己孩子多次的拒絕 ."

" I gave her a hardness that allows her to keep going when everyone else gives up ,
and take care of her family through sickness and fatigue without complaining "
我賦予她耐心使她在別人放棄的時候繼續堅持,並且無怨無悔的照顧自己的家人渡過疾病和疲勞 .

" I gave her the sensitivity to love her children under any and all circumstances ,
even when her child has hurt her very badly "
我賦予她在任何情況下都會愛孩子的感情,即使她的孩子傷害了她 .

" I gave her strength to carry her husband through his
faults and fashioned her from his rib to protect his heart "
我賦予她包容她丈夫過錯的堅強和用他的勒骨塑成她來保護他的心 .

" I gave her wisdom to know that a good husband never hurts his wife,
but sometimes tests her strengths and her resolve to stand beside him unfalteringly "
我賦予她智慧讓她知道一個好丈夫是絕不會傷害他的妻子的,
但有時我也會考驗她支持自己丈夫的決心和堅強 .

" And finally , I gave her a tear to shed.
This is hers exclusively to use whenever it is needed ."
最後,我讓她可以流淚 . 只要她願意 . 這是她所獨有的 .

" You see:The beauty of a woman is not in the clothes she wears ,
the figure that she carries , or the way she combs her hair ."
你看,女人的漂亮不是因為她穿的衣服,她保持的體型或者她梳頭的方式 .

" The beauty of a woman must be seen in her eyes ,
because that is the doorway to her heart * the place where love resides ."
女人的漂亮必須從她的眼睛中去看,因為那是她心靈的窗戶和愛居住的地方

-----------以上是內容以上是內容以上是內容以上是內容↑



不過當我覺得女生很辛苦的時候,這篇文章很剛好的安慰了我,
是阿,上帝賦予了我們包容、堅強和淚水,
當我失落的時候,是這篇文章讓我獲得力量,很溫馨的一篇文章。 :)

話說回來,今天晚餐偷偷去買了杯無糖綠,
雖然說生理期盡量不要喝茶類飲料,可是我快受不了了,
我要無糖綠啦!!

偷喝一杯應該是不會怎樣後…

據說無糖綠很健康,但是畢竟是屬寒性食物,多喝對身體不好,
然後我覺得好矛盾,我記得我以前幾乎把無糖綠當白開水喝,
可是我那時候很健康阿,而且沒生病耶!!
我的健保卡是A級耶!!(A是最好的吧…)
(太久沒看病,我都忘光了。)

不過要是讓月姊姊知道我生理期喝無糖綠,她一定會很生氣的罵我,
我的天阿,拜託拜託,生理期快點過去吧,我要無糖綠!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    dogemoon 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()